FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Turniej Miecza i Tarczy oraz Turniej Miecza Długiego

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> III Człuchowski Turniej Rycerski o Miecz Konrada Walenroda
Autor Wiadomość
Cichalinka




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Debrzno
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 19:42, 26 Lip 2011    Temat postu: Turniej Miecza i Tarczy oraz Turniej Miecza Długiego

Regulaminy:

miecz i tarcza

Rozgrywanie turnieju

I etap: Domy
Podział zawodników na grupy, zwane Domami.
Przydział zawodników do Domów jest losowy. Z domu wychodzi dwóch zawodników z największą ilością punktów. Zawodnik dostaje 10 punktów za wygraną walkę plus różnicę między wynikiem jego i przeciwnika. Walka na tym etapie trwa minutę.
II etap: Puchar
Zawodnicy są losowo wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wyżej. Jeśli liczba zawodników jest nieparzysta, zostanie dostawiony losowo kandydat z poprzednio wyeliminowanych. Przywrócony zawodnik nie powinien walczyć ponownie z tym, który go pokonał w poprzednim etapie.

Zasady

I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone są tylko osoby pełnoletnie. Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z historią z lat 1370-1420.
Uzbrojenie takie musi zawierać:
- hełm z zasłoną - tzw. polska krata nie jest dopuszczona. Zasłona musi być opuszczona w ciągu całego starcia. Zawodnik, któremu osłona będzie swobodnie podskakiwać zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Jeśli sędziowie uznają, że przerwa między kapalinem a podbródkiem jest zbyt duża, taki zestaw nie zostanie dopuszczony.
- osłonę szyi lepszą niż samo pikowanie. Wszelakie psie czy małpie pyski muszą mieć czepiec kolczy (wymóg także historyczny!). Goła skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sędziów.
- osłony rąk, czyli na ramionach co najmniej kolczugę, osłona łokci, przedramion i rękawice.
- Korpus chroniony minimalnie przeszywanicą i kolczugą. Sam napierśnik (bez naplecznika) również wymaga kolczugi.
- osłony nóg, składające się z nabiodrka, nakolanka i osłony łydek. Trzewiki nie są wymagane.
Broń: Musi być sieczna, czyli miecz, kord, tasak.. Długość broni dowolna. Waga broni nie może być mniejsza niż 1000g u mężczyzn, 900g u kobiet. Krawędzie broni muszą mieć co najmniej 2mm grubości, nie mogą też zawierać ostrych zadziorów.
Sztych ma być stępiony.
Tarcza: Musi być na bazie drewna i skóry. Stalowe lub laminatowe (np. włókna szklane) tarcze nie są dopuszczone. Metalowe okucia krawędzi tarczy nie są dopuszczone. Waga dowolna. Wymiary: wysokość nie więcej niż 80cm, szerokość nie więcej niż 60cm.

Każdy zawodnik jest sprawdzany pod tym kątem przed każdą walką.



II. Zasady rozstrzygania pojedynków

Zawodnicy będą wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: „Walczą panowie A i B, przygotowują się panowie C i D”. Zawodnik ma być gotów do walki w ciągu minuty od wezwania. Jeśli po tym czasie nie stawi się na plac w pełnym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.
Walka trwa 60 sekund w pierwszym etapie, 90 sekund w drugim. Ewentualna dogrywka trwa 30 sekund.

Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych, lub na życzenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chęć przerwania walki poprzez krzyk „stop!”, wypuszczenie broni i uniesienie ręki z otwartą dłonią. Sygnał ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwę techniczną. Walkę poddaje się klękając. Sędziowie muszą zapytać zawodnika, czy faktycznie poddaje walkę.

Zwycięża ten zawodnik, który zdobędzie więcej punktów. Liczą się tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauważalną siłą, krawędzią tnącą broni. Ciosy płazem, ześlizgnięcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie są liczone. Cios, który przebije się przez zastawę i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.
Pole trafienia: głowa, korpus, nogi od kolan wzwyż, całe ręce z wyłączeniem nadgarstków i dłoni. Kolana i łokcie są liczone jako pole trafienia.

Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.

Jeśli zawodnik zostanie przyparty do barierek walka zostanie wstrzymana i wznowiona w środku pola. Chodzi o bezpieczeństwo publiki.

Faule:
- sztychy, ciosy jelcem.
- ciosy kantem tarczy w przeciwnika. Uderzenia płaską powierzchnią tarczy są dozwolone, ale nie punktowane. Uderzenia tarczą (też kantem) w broń lub tarczę przeciwnika są dozwolone.
- podbijanie zasłony hełmu przeciwnika.
- uderzenia kolanami, pięściami.
- atak łokciem na głowę lub szyję.
- ciosy poza pole trafienia, czyli poniżej kolana i w dłonie.
- wykręcanie kończyn , akcje zapaśnicze takie jak łapanie za głowę, ściąganie hełmu.

Kary:
Upomnienie – Słowne upomnienie zawodnika, nie pociąga dalszych konsekwencji
Ostrzeżenie - Zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja – zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwycięzcę i przechodzi dalej.

Każdy faul może oznaczać dyskwalifikację, jeżeli sędziowie uznają, że był zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Jeśli któryś arbiter ma wątpliwości co do celowości faulu, walka jest przerywana i następuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodważalna i ostateczna.

Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzętu:
Jeśli dojdzie do kontuzji, uszkodzenia ciała lub sprzętu walka jest przerywana.
Jeśli zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsyłany jest do punktu medycznego. Medyk razem z sędziami decyduje o zdolności lub niezdolności do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzętu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma umowne pół minuty na poprawienie lub wymianę uszkodzonego elementu.

W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie mają sędziowie.


III. Arbitrzy

Jest trzech arbitrów. Dwóch od naliczania punktów (po jednym na zawodnika) i jeden główny, prowadzący turniej.
Każdy z nich ma prawo przerwać walkę, jeśli widzi ku temu przyczynę. Walkę rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadzący.
Jedna osoba jest odpowiedzialna za pilnowanie upływu czasu przed walką, w jej trakcie i podczas przerw.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cichalinka dnia Śro 17:16, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichalinka




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Debrzno
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 19:45, 26 Lip 2011    Temat postu:

miecz długi


REGULAMIN :

I. Uczestnikami turnieju mogą być tylko osoby pełnoletnie, które będą spełniać wymogi tegoż regulaminu.

II. Wszyscy uczestnicy turnieju , zobowiązują się do przestrzegania niżej
opisanych zasad:

1. Organizatorzy powołują trzech sędziów, którzy z pośród siebie wybierają sędziego głównego. Poza tym jeden z organizatorów będzie mierzyć czas.
2. Stosowany system klasyfikacji pucharowy - lub każdy z każdym , w zależności od ilości uczestników.
3. Czas trwania starcia - 2 min . Czas przerwy w starciu będzie dodany do czasu starcia
4. Uczestnicy walczą w szrankach wielkości ok. 10 x 10 metrów
5. Przeciwnicy będą ustalani drogą losowania , które odbędzie się godzinę przed rozpoczęciem turnieju.
6. Uczestnicy turnieju powiadomieni będą o kolejności swojej walki przez jednego z sędziów.
7. Po ogłoszeniu uczestników poszczególnego starcia - Walczący niezwłocznie udają się w asyście swoich knechtów w szranki .
8. Zbyt długie oczekiwanie na uczestnika ,spowoduje Jego dyskwalifikację (maksymalnie 2 min)
9. Pojedynek rozpoczyna sędzia główny (krzycząc - walka )

Każdy z uczestników pojedynku , ma prawo do przerwania walki , problem z uzbrojeniem , kontuzja. Znakiem jest podniesienie do góry prawej ręki .Nie jest to równoznaczne z poddaniem walki. (nieuzasadnione przerwanie walki przez uczestnika karane będzie przez sędziów odjęciem 1 punktu i/lub ostrzeżeniem)

Uczestnik poddający walkę klęka na kolana. Po upewnieniu się przez sędziego głównego o poddaniu walki, sędzia główny ogłasza zwycięstwo przeciwnika.

Sędzia główny ma prawo przerwać pojedynek ( krzycząc – stój, stop) jeśli zauważy :

- zakazane akcje , groźne dla zdrowia i życia walczących.
- nieregulaminowe zachowanie jednego z uczestników
- uszkodzenie uzbrojenia - umowna minuta na poprawę uzbrojenia (maksymalnie 2 min , w razie przekroczenia tego czasu walczący dostaje 1 punkt ujemny i dodatkowe 2 min po upływie, których musi wznowić walkę. Jeśli tego nie zrobi , zwycięstwo należy do przeciwnika.)
- kontuzję uczestnika , lub utratę broni.
- długotrwałe zwarcie , bez szans na rozwój wydarzenia (trwające dłużej niż 15 sek.)
- przyparcie przeciwnika do szranków trwające dłużej niż 15 sek. (wznowienie walki w środku pola )

W razie nieregulaminowego zachowania, sędzia główny udziela winnemu ostrzeżenia. Trzecie ostrzeżenie oznacza dyskwalifikację. Nieregulaminowe zachowanie powodujące kontuzję jest podstawą do natychmiastowej dyskwalifikacji.

Zasady walki na miecze wielkie :

Zabrania się :
- pchnięcia sztychem
- zadawania ciosów jelcem
- zadawania ciosów w wyniku których powstaną kontuzje ,w obszary dozwolone niepunktowane.
(łydki, golenie, przedramiona, dłonie.)
- zadawania ciosów w stopy.
- zadawania ciosów w kark.
- zrywania hełmu przeciwnika i/lub otwierania jego zasłony, szarpania za hełm przeciwnika, zakładania dźwigni na szyję.
- ataku na przeciwnika pozbawionego broni.
- ataku na leżącego przeciwnika.
- ataku na krocze.
- zabrania się kontynuowania walki po komendzie - stój, sędziego głównego i po prośbie o przerwę zgłoszonej przez przeciwnika.
- wulgarnego zachowania w stosunku do przeciwnika.

Wulgarne zachowanie uczestnika turnieju w stosunku do sędziów , karane będzie przez organizatora i/lub sędziego głównego - natychmiastową dyskwalifikacją.

Zezwala się na :
- rąbanie.
- zadawanie ciosów głowicą.
- przechwycenie miecza przeciwnika ręką (w zastawie podczas zwarcia).
- chwytanie przeciwnika za ręce.
- chwytanie przeciwnika za nogi.
- zwarcie.
- odepchnięcie przeciwnika.
- rzuty zapaśnicze.
- podstawienie nogi.
- kopanie w obszar dozwolony-wyjątek stanowi głowa i kolano od frontu.(Kopanie nie jest punktowane.)
- stosowanie metody "półmiecza".
- rozbrojenie.

Przez sędziów liczone będą ciosy bronią - silnie osadzone w pole punktowane. Pole punktowane to całe ciało, oprócz:
- stref zabronionych: karku, krocza, stóp.
- stref nie punktowanych: łydek, dłoni, przedramion.

Zasady naliczania punktów:
- celne trafienie w pole punktowane 1pkt.
- rzut zapaśniczy, pod warunkiem że pozostało się na nogach 2ptk.
- rozbrojenie 2ptk.
- cios głowicą 1ptk.

Punkty ujemne :
- upadek bądź utrata broni bez celowej akcji przeciwnika -1ptk.

Po zakończeniu walki ,dwaj sędziowie sumują przyznane walczącym punkty, i na tej podstawie sędzia główny wskazuje zwycięzcę, odejmując po 5 punktów za każde ostrzeżenie. W razie remisu punktowego , sędzia główny wskazuje jako zwycięzcę walczącego z mniejszą ilością ostrzeżeń, a jeśli i ostrzeżeń jest po równo , zwycięzcę wskazuje się przez głosowanie trzech sędziów.

Uczestnik który uległ kontuzji w efekcie akcji dozwolonej, i jest niezdolny do dalszej walki, przegrywa. Niezdolność do walki ustalają sędziowie.
Niezdolność do dalszej walki w wyniku kontuzji spowodowanej akcją zabronioną powoduje automatyczną dyskwalifikację winnego.

Wymogi uzbrojenia:

a. Uzbrojenie spójne historycznie,
datowane -okres około Grunwaldzki 1380-1420

b. Osłona tułowia : Przeszywanica (nie może mieć dziur pod pachą itp) , kirys (napierśnik \naplecznik) , płaty lub brygantyna
Przy czym w dwóch ostatnich przypadkach , nie może być przerw między blachami .wykonane z materiałów stosowanych w średniowieczu. Waga zbliżona do wzorców średniowiecznych.

c. Hełmy z zasłoną Psi \ kreci pysk, Klapwisier . Posiadające przegrodę w wizurze. Koniecznie z wyściółka, czepcem przeszywanym i kolczym chroniącym kark i barki.
Krata polska, pług , ze względu na brak przegrody (zwany żabim pyskiem), kapalin z podbródkiem - niedozwolone

d. Osłona rąk - w postaci rękawic płytowych (klepsydry) lub zbrojnikowych (Wisby), naręczaki w postaci zarękawi, łokci i opach , oraz osłona ramion w postaci naramienników.

e. Osłona nóg - Pełne osłony nóg ,w postaci nagolennic , nakolanków , nabiodrków - płytowych lub zbrojnikowych .(bez trzewików)

f. Osłona krocza -Suspensor (ma być niewidoczny.)

g. Miecz - kształtem spójny historycznie ,jelec o stępionych kształtach,
grubość krawędzi głowni co najmniej 2mm , zaokrąglona , bez zadziorów wżerów i
rdzy , sztych stępiony , zaokrąglony do średnicy około - 1.5cm
Długość rękojeści ma wystarczyć na chwyt oburącz
Waga co najmniej 1.5kg

Walczących obowiązuje przegląd uzbrojenia .
Sędziowie mają obowiązek weryfikacji uzbrojenia , podczas jego przeglądu.
Wynik przeglądu jest niepodważalny.

Organizator zastrzega sobie prawo dokonania zmian w regulaminie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichalinka




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Debrzno
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 19:47, 26 Lip 2011    Temat postu:

Wszelkie pytania dotyczące turniejów, również te odnośnie regulaminu proszę kierować na maila do Żółtego:
[link widoczny dla zalogowanych]

zapisy po przyjeździe również u niego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grisza




Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:31, 03 Sie 2011    Temat postu:

mam tylko jedno zastrzeżenie, chodzi mi o rozmiary tarczy dopuszczonej do jedynki, wymiary 100x60 to jakis absurd, rozumiem 75-80x55-60 ale z setka to nie trzeba sie nawet ruszac, proponuje organizatorom przemyslec ponownie ten punkt

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichalinka




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Debrzno
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 13:04, 03 Sie 2011    Temat postu:

proszę, zgłoś to Żółtemu bo to jego działka - ja tu tylko jestem przekaźnikiem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> III Człuchowski Turniej Rycerski o Miecz Konrada Walenroda Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin